Vegansk ägginspiration

Jag lagar sällan vegansk mat för sakens skull, men det hade varit trevligt att lära sig lite bättre så att man har sina alternativ när ägg och mjölk inte kan användas. Kanske har jag besök, kanske har jag tröttnat på att ekologiska ägg är så dyra, kanske vill jag bara visa för mig själv en dag att jag kan laga utan ägg. Här är ett recept på en spenat- och kålpaj. Jag vet inte om hon är lite långsam eller om det bara är jag som är otålig men videon är väldigt lugn. Jag tror jag ska prova receptet och sedan lägga till något för det verkar lite bland. Det är så synd när fokus bara läggs på veganskheten och inte på smak. Kanske är det en del av teorin att man ska äta mat med mindre smakexplosioner för att minska intensiteten på alla sinnesintryck och därmed hålla sig lugn; men jag gillar att ha lite punch jag.

Leave a Reply

