Bread pudding, lena soppor och timbalkost

Sådär har man fått sina tänder utslagna av kickersgäng och därför är hela framdelen av munnen ur funktion. Så nu får vi börja utforska mat man kan äta tandlöshet till trots. Allt får bli ljummet, överkokt och puréat, men hur långt som helst kan jag inte gå i smakkompromiss för då kommer hela världen rasa samman. Några spillror måste få vara kvar.

Så vad ska vi äta. Hittils har vi klarat av lös gröt, överkokta snabbmakaroner med ketchup, yoghurt med mosad banan, lenmixad broccolisoppa med överkokt ris i (för att få lite stabighet) och när jag vågar – mjukt bröd med ost skuret i små små bitar. Nu letar jag efter recept som är lämpliga för seniorer och hittar förslag om omelett, smoothies och sallad. Eftersom sallad är lite hard core för mig i dagsläget tror jag att jag kommer satsa på en spansk omelett på riktigt mjölig potatis med lite frisk yoghurtsås till. Här är ett recept på savory bread pudding: http://www.youtube.com/watch?v=_PdB0SewLC8

Leave a Reply

