Mysiga mormor Clara Cannucciari

Först av videolänkarna måste nog min älskade Clara komma.

En regnig dag på Irland, jag minns inte om det var vår höst eller vinter för vädret är ju alltid det samma, satt jag och kände mig tung och nedstämd. Eftersom mat är livets krydda och något som får mig att leva vidare både kroppsligt och själsligt letade jag efter något recept som skulle få mig på bättre humör och mindre depressiv. Jag hittade henne efter att ha letat efter mat som skulle göra mig gladare, and boy was i right, men på ett sätt jag inte planerat. Det jag sökte var något hippie recept som skulle informera mig om att om jag drack ett glas morotsjuice med kanel och granbarr skulle jag bli lycklig resten av livet, men istället hittade jag Clara som berättar om livet under USA:s stora depression under 30-talet. Jag har aldrig kopierat något av hennes recept, vilket jag väldigt sällan gör, men jag har sett alla hennes videor mer än en gång och myst in mig i känslan av att bli omhändertagen av sin gamla mormor; levt mig in i livet på 30-talet och drömt om Clara som som tonåring plockade maskrosblad till salladen på väg hem från skolan.

Clara

Alla hennes videor är klart sevärda men här kommer den första i serien där tant Clara är ynka 91 år gammal.

http://www.youtube.com/watch?v=DuMkW35BwK8

 

(Tyvärr inte min egen bild)

Leave a Reply

